Przez ponad dwa lata używałem internetu mobilnego PlayOnline. Na początku działał on fantastycznie, zero przerw czy zamuleń. Niestety kilka miesięcy temu zaczęła się gehenna, ciągłe problemy z połączeniem, zasięgiem czy prędkością. Postanowiłem więc zmienić operatora.

Sprawdziłem w miejscach gdzie najczęściej używam mobilnego internetu jak wygląda sprawa zasięgu, przejrzałem oferty i wybór padł na Orange Free. Na początku wszystko pięknie ładnie chodziło pomimo, że poza centrum Radomia osiągałem prędkości w okolicach 60 kB/s była ona dla mnie wystarczająca. Niestety od dwóch/trzech tygodni nie osiągam większych prędkości niż 5 kB/s, a co za tym idzie strony otwierają mi się godzinami, komunikator zrywa połączenie.

Pierwszy krok jaki zrobiłem było zatelefonowanie do Biura Obsługi Klienta Orange, tam miły Pan stwierdził, że wszystko wygląda ok i żebym poszedł do Salonu Orange, tam sprawdził moją kartę SIM. Następnego dnia zjawiłem się w Salonie który od razu chciał zabrać mi mój modem (jest nim Samsung Galaxy Tab) na gwarancję, na szczęście szybko wyjaśniłem wszystko. Karta została sprawdzona i wyczyszczona znaleziono na niej dwa błędy. Po ich usunięciu wszystko powinno być ok.
Niestety nie było – a więc pora na następny telefon do BOK Orange – przyjęto zgłoszenie techniczne. Czekałem na odpowiedź. niestety nie mogłem rozmawiać przez telefon więc otrzymałem odpowiedź sms (pisownia oryginalna):

Witamy. Dziekujemy za zgloszenie o nuemrze 2041344. Informujemy, że predkosc dzialania internet zalezna jest od zasiegu, obciazenia stacji bazowej i wydajnosci serwerow internetowych. Predkosc maleje wraz z malejacym zasiegiem oraz rosnacym obciazeniem stacji bazowych. Predkosc zmienia sie w zaleznosci od pory doby. Prosimy o korzystanie z uslugi w jak najlepszym zasiegu albo z uzyciem anteny zewnetrznej do modemu. Dla nacznej odleglosci od stacji bazowej i warunkow zasiegowych panstwa lokalizacji predkosc do 1,7Mbps nalezy uznac za b. dobra. Pozdrawiamy. Orange

Zero konkretów w dodatku ja się pytam, jak ja mam pod Galaxy Tab podpiąć antenę internetową !?!?!? Oczywiście to zgłoszenie nic nie dało i nie poprawiło. Sprawdziłem więc – na moim Tablecie przy ikonie zasiegu pojawia sie ikona 3G i zasięg jest 75% a wg. mapy Orange jestem w zasięgu CDMA.

no images were found

Obstawiałem więc, że istnieje ewentualność, że mój tablet coś wariuje a wiec zrobiłem mu hard reset i „na czysto” próbowałem korzystać z internetu. Nic to niestety nie dało. Czy udostępniam internet przez wifi czy po kablu efekt jest ten sam…

… więc kolejny telefon do BOKu Orange – przedstawienie całej sytuacji i znowu przyjęli zgłoszenie techniczne i poradzili abym włączył w moim modemie 2G i tutaj uwaga gdy zapytałem jak mam to zrobić, dwóch konsultantów nie umiało mi pomóc. Niestety sam też nie wiem jak to zrobić, a może faktycznie to pomoże. Usłyszałem też od jednego z konsultantów poradę abym podłączył do mojego tabletu antenę i tutaj nasuwa się kolejne pytanie jak ?!?!

Czy ludzie pracujący na infolinii Orange mogli by posiadać minimalną wiedzę na temat urządzeń jakie są w sprzedaży ? Nie mówiąc już o tym, że dzwonie do BOKu wybieram rozmowę z działem technicznym i odbiera Pani z działu finansowego, która mówi mi o tym dopiero po tym jak ja przez kilka minut przedstawiam cała sytuacje i dopiero wtedy przełącza mnie do działu technicznego w którym usłyszałem cudowne porady w stylu radź sobie sam…

Sam już nie wiem co robić, czekam na razie na rozpatrzenie mojego zgłoszenia a jeżeli to nic nie da czeka mnie pewnie kupno zwykłego modemu USB i podłączenia do niego anteny…